Sådan fungerer vores app
Introduktion - brugervilkår
Herunder beskrives de tjenester, du kan benytte dig af i Aarhus og Horsens Taxas app. Derudover forklares vores ansvar overfor dig som kunde, og hvad vi forventer af dig. Vilkårene forklarer også afgrænsningen af det ansvar, som er knyttet til vores ydelser.
Bestilling af rejse
Med vores app kan du nemt bestille en taxi i de områder, vi opererer i.
Ved bestilling af taxa her og nu, sendes din bestilling straks ud til den nærmeste, ledige vogn. Du kan også vælge at forudbestille en vogn op til 48 timer i forvejen.
Appen bruger placeringstjenester i din telefon til at finde ud af, hvor du befinder dig. Du bør altid selv kontrollere, at den adresse appen foreslår, er den korrekte adresse, du vil bestille en taxa til.
Når du bestiller en taxa her og nu, vil din bestilling blive sendt til en taxa, der er tæt på dig, og du vil normalt blive tildelt en bil med det samme. Ved forudbestillinger bliver turen ligeledes først sendt ud til en bil nogle minutter før afhentningstidspunktet. Forsinkelser kan forekomme i forbindelse med forhold, der påvirker fremkommeligheden eller ved voldsom travlhed, hvor alle biler er optagede.
Hvis bilen ikke kommer
Ring til kundecenteret på nummeret i appen, hvis en bestilt taxa ikke ankommer som aftalt.
Hvis kunden ikke kommer
Det er dit ansvar at være klar, så føreren nemt kan finde dig. Hvis du befinder dig ved et svært fremkommeligt sted, så skriv en besked i kommentarfeltet fx "Vejen er lukket med bom. Jeg kommer ud til bommen”.
Hvis du bestiller tre gange via appen uden at være til stede, når taxaen ankommer, vil du blive udelukket fra at bruge vores app.
Maxpris
Den pris, du maksimalt skal betale, bliver beregnet ud fra ruten, forventet køretid og den aktuelle takst på bestillingstidspunktet.
Hvis chaufføren skal vente i ekstra tid på dig, hvis du beder om et ekstra stop, eller hvis du vil køre ad en anden rute end den billigste, koster det ekstra. I så fald må chaufføren lade taxameteret være tændt, og maxprisen gælder ikke længere.
Opkald fra chaufføren
Når du bestiller via appen vil føreren få mulighed for at ringe til dig og give besked om hans snarlige ankomst. Føreren kan ikke se dit nummer, men systemet har en ”callback-knap”, som han bruger til at ringe op til dig.
Referencenummeret
Når du har bestilt en taxa, får du et referencenummer i appen. Når en taxa har accepteret turen og er på vej, modtager du en besked i appen om, hvilken bil der er på vej. Du har ligeledes mulighed for at følge bilens vej til dig i appen.
Dit referencenummer skal svare til det nummer føreren oplyser, når han ankommer. Det skal oplyses for at sikre, at du tager den taxa, som er bestilt til dig.
Kvittering
Føreren er forpligtet til at give dig en kvittering for alle udførte ydelser, og alle beløb skal registreres i taxameteret. Du kan altid få en papirkvittering i bilen, men ved bestilling i appen modtager du også en elektronisk kvittering. Du kan videresende kvitteringen via mail fra appen.
Bedømmelse af turen/klager
Når du har kørt med os, får du bagefter mulighed for at give os din bedømmelse af turen ved at tildele den mellem 1-5 stjerner.
Vi bruger din bedømmelse til at måle tilfredsheden med vores services generelt. Din bedømmelse vil altså ikke få konsekvenser for den enkelte chauffør.
Hvis du har spørgsmål eller, hvis du ønsker at klage over en oplevelse med os, kan du til hver en tid kontakte os på taxa@horsens-taxa.dk